Skip to content

  072-220 8212     bereikbaar tot 20:00 uur     info@zwartbeeld.nl  

  • Blog
  • FAQ
  • Referenties
  • Contact
Zwartbeeld Computer Service
  • WELKOM
  • COMPUTERHULPExpand
    • Backup en data herstel
    • Computerhulp aan huis
    • Clouddiensten
    • E-mail problemen
    • Hulp op afstand
    • Netwerk problemen
    • Virus verwijderen
    • Windows (her) installatie
  • WERKPLAATSExpand
    • Computer APK
    • Computer reparatie
    • Data recovery
    • Maatwerk computers
    • SSD upgrade
  • OVER ONS
  • TARIEVEN
  • WEBSHOPExpand
    • Winkelmand
    • Afrekenen
    • Mijn account
Hulp op afstand
Zwartbeeld Computer Service

Klantenservice en veelgestelde vragen

Wij staan altijd klaar om te helpen.

Veelgestelde vragen | FAQ | Wij geven hier de antwoorden

Hieronder vind je de veelgestelde vragen, ook wel FAQ genoemd en hun antwoorden. Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op. Wij zijn nu ook bereikbaar via WhatsApp, hiervoor klik je rechtsonder op het groene icoon.
Algemeen
Betalingen
Garantie
Hulp op afstand
Maken van een afspraak
Virusverwijdering
Algemeen

Wat kost een reparatie bij Zwartbeeld?

Dat hangt af van het soort probleem, en of er bijvoorbeeld hardware vervangen moet worden. Aan de hand van je klachtomschrijving kunnen we in de meeste gevallen een prijsopgave doen.

Computer is niet bij jullie gekochten, kan ik jullie dan toch inschakelen?

Jazeker! Zwartbeeld helpt je net zo graag als iemand die de computer wel bij ons heeft gekocht. Neem gerust contact met ons op of maak een online afspraak.

In welke gebied zijn jullie actief?

Het werkgebied voor computerhulp aan huis of op kantoor van Zwartbeeld beslaat een straal van 30 km rondom Alkmaar om je te helpen al jou computerproblemen op te lossen, zowel je computer (PC) als je laptop is in goede handen bij ons. Uiteraard kunnen wij je helpen als de afstand meer dan 30 km bedraagt, neem daarvoor contact met ons op of maak direct online een afspraak met ons.

Welke reparaties doen jullie allemaal?

Wij voeren allerlei soorten reparaties uit, zowel hardware- als softwarematig. Een greep uit ons aanbod:
  • Opschonen Windows (verwijderen spyware, virussen, malware etc.)
  • Allerhande Windows problemen (e-mail, programma’s die niet meer werken)
  • Vervangen defecte harde schijf inclusief Windows installatie en overzetten data (indien mogelijk)
  • Vervangen defecte videokaarten, moederbord, geheugenmodules etc.
  • Vervangen powerjack laptop (aansluiting voor de adapter op de laptop)
  • Vervangen scherm laptop
  • Vervangen powerjack bij diverse tablets
  • Het beveiligen, versnellen en onderhouden van uw computer.
  • (Wifi) Printer instellen op het netwerk.
  • Wifi netwerk signaal stabieler maken.
  • Wifi repeaters / versterkers instellen.
  • Malafide Startpagina’s en toolbars verwijderen.
  • Ongewenste pop-up reclame verwijderen en blokkeren
  • Data recovery (Het redden/herstellen van verloren of verwijderde bestanden op de harde schijf.)
  • Problemen met (draadloos) netwerk/internet verhelpen
  • Installatie en configuratie randapparatuur zoals printers, routers, multimedia, Chromecast
  • Upgraden computer of laptop
  • Mailprogramma’s: o.a. Outlook 2000, XP, 2003, 2007, 2010, 2013 / 365, Outlook Express, windows (live) mail,  Mozilla Thunderbird.
  • De juiste instellingen bij inkomende en uitgaande mail problemen.
  • Het verwijderen van virussen, malware, ransomware, adware etc.
  • Problemen met browsers, o.a. Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome.
  • Modem en Router instellingen.
  • Netwerk problemen oplossen: o.a. het delen van computers en printers.
  • Vragen en problemen over Microsoft Office, Open Office en LibreOffice (instellingen van word, excel, outlook etc.)

Welke diensten bieden jullie aan?

  • Reparatie van software en hardwareproblemen
  • Reparatie computers en notebooks welke niet meer opstarten
  • Verwijderen van virussen en spyware
  • Oplossen van internet- en email problemen
  • Opschonen en versnellen van trage computers en notebooks
  • Installatie en beveiligen van draadloos internet
  • Herinstalleren van Windows inclusief behoud van uw bestanden
  • Terughalen van verwijderde documenten, foto’s en email bestanden
  • Installatie van nieuwe computers en notebooks
  • Overzetten van documenten, foto’s en email oude computer naar nieuwe computer
  • Clouddiensten
  • Digitale werkplek

Wij zijn jullie gevestigd?

Onze werkplaats is gelegen in Koedijk is een dorp in de gemeenten Alkmaar en Langedijk, in de Nederlandse provincie Noord-Holland, gelegen ten noorden van de stad Alkmaar. De oorspronkelijke kern bestaat uit een circa vier kilometer lange lintbebouwing langs het Noordhollandsch Kanaal.
Betalingen

Op dit moment kun je vanuit Nederland en België een bestelling plaatsen bij Zwartbeeld. Woon jij niet in Nederland of België, maar je wil toch graag een bestelling plaatsen? Neem dan contact met ons op via e-mail info@szwartbeeld.nl en wij kijken wat wij voor je kunnen doen. Je kan jouw bestelling betalen via één van de volgende manieren:

  • iDeal 
  • Klarna – achteraf betalen
  • PayPal 
  • Bancontact / MisterCash
  • Overboeking 

Heb jij hulp nodig om je betaling af te ronden of weet je niet precies hoe jouw betaalmethode in z’n werk gaat? Hieronder kun je precies lezen hoe elke betaalmethode werkt. Heb je toch nog vragen over een betaalmethode of wil het niet lukken dan kun je contact met ons opnemen, via telefoonnummer +31 (0)72-220 8212 of via e-mail info@zwartbeeld.nl iDeal kun je als betaalmethode alleen gebruiken in Nederland en is de meest gebruikte online betaalmethode. In een paar snelle stappen heb je jouw bestelling betaald.

  • Je kiest voor iDeal om jouw bestelling te betalen.
  • Je kiest de bank waar je jouw betaalrekening hebt.
  • Je komt in de vertrouwde internetbankieren omgeving van jouw bank en logt in.
  • De gegevens van jouw betaling zijn vooraf al ingevuld en je hoeft de betaling alleen nog maar goed te keuren.
  • Jouw bank laat direct een bevestiging zien van de betaling.
  • Na de betaling keer je automatisch terug naar de webwinkel en is de bestelling en de betaling geslaagd.

Achteraf Betalen Graag online bestellen en later betalen? Dat kan als je kiest voor Achteraf Betalen via Klarna. Nadat je de bestelling thuis hebt ontvangen, krijg je van Klarna een e-mail met de factuur en de betaalinstructies toegestuurd. Je hebt dan in totaal 14 dagen de tijd om jouw bestelling te betalen. Mocht je verzoek tot betaling niet geautoriseerd worden door Klarna, dan kun je natuurlijk je bestelling betalen door te kiezen voor een andere betaalmethode.

  • Zorg dat je factuuradres gelijk is aan het bezorgadres.
  • Kies voor Klarna achteraf betalen om jouw bestelling te plaatsen.
  • Je ontvangt een bevestigingsmail van Zwartbeeld met een overzicht van jouw bestelling.
  • Nadat je bestelling is afgeleverd, ontvang je per e-mail de factuur van Klarna. Let op: de e-mail kan ook in je SPAM-mailbox terecht komen. Houd deze dus ook goed in de gaten.
  • Maak binnen 14 dagen het verschuldigde bedrag over aan Klarna, aan de hand van de betaalinstructies.

Op dit moment is deze manier van betalen alleen mogelijk voor mensen die in Nederland, wonen. Let op; Indien er geen betaling wordt ontvangen, stuurt Klarna eerst een herinnering waarin de openstaande factuur wordt vermeerderd met administratiekosten. Is er na het verstrijken van de betalingstermijn nog een openstaand bedrag dan wordt hiervoor een incassobureau ingeschakeld. Met PayPal kun je wereldwijd betalen met je bankrekening, creditcard of PayPal-saldo. Je hebt alleen jouw e-mailadres en wachtwoord nodig.

  • Kies PayPal om de bestelling te betalen.
  • Voer het e-mailadres van de ontvanger (info@zwartbeeld.nl) in.
  • Voer het bedrag in dat je wilt overmaken en maak het geld snel en veilig over.
  • PayPal geeft ons een bericht dat wij een betaling van je hebben ontvangen.
  • Jouw bestelling wordt hierna verstuurd.

Bancontact / MisterCash is één van de populairste online betaalmethoden om in België mee te betalen. In enkele stappen heb je jouw online bestelling geplaatst en betaald.

  • Je kiest voor MisterCash om jouw bestelling te betalen.
  • Je vult je kaartnummer, vervaldatum en naam van de kaarthouder in.
  • Volg de instructies in het nieuwe scherm.
  • Na de betaling keer je automatisch terug naar de webwinkel en is de bestelling en de betaling geslaagd.

Een overboeking is de meest standaard manier van betalen. Deze manier van betalen kan iedereen gebruiken. Tenminste iedereen die toegang heeft tot internetbankieren heeft de mogelijkheid om op deze wijze te betalen. Hou er rekening mee dat de verwerking van een overschrijving langer duurt.

  • Kies overboeking om te betalen.
  • Je ziet nu een overzicht van jouw bestelling en waar het geld naar overgemaakt moet worden.
  • Maak aan de hand van de getoonde gegevens het bedrag over. Of controleer je e-mail en maak het bedrag over met behulp van de gegevens die je hebt ontvangen.

Bij deze betaalmethode betaal je vooraf. De bestelling kan pas verzonden worden nadat je betaling bij Zwartbeeld op de bank is bijgeschreven. Wij reserveren de producten 3 dagen voor je.  Heb jij toch nog vragen of wil het niet helemaal lukken met een betaling? Je kan ons bereiken door op werkdagen te bellen naar +31 (0)72-220 8212 of een e-mail te sturen naar info@zwartbeeld.nl

Garantie

Garantie

Wij geven garantie op onze producten en doen onze best om deze in topconditie aan jou te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor je aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien is het verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek een melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan heb je recht op;

  • of een gratis reparatie
  • of een nieuw product
  • of teruggave van jouw geld

Heb jij een defect of beschadigd product ontvangen, neem dan direct contact met ons op. Dit kan je doen door een e-mail te sturen naar info@zwartbeeld.nl. wij hebben dan een foto van het product en een beschrijving nodig van wat er kapot of beschadigd is. Samen komen we er vast en zeker wel uit.

Wat is nu precies een goed product

Je zou een product voor bepaalde tijd zonder problemen moeten kunnen gebruiken. Hoe lang een product precies mee moet gaan hangt af van wat het product is. Er zit natuurlijk een verschil in hoe lang een nieuwe computer mee hoort te gaan en hoe lang een tweedehanze laptop mee hoort te gaan.

Wanneer is een product niet goed

Een product is niet goed als:

  • het niet compleet is
  • het beschadigd is
  • het kapot is of het niet goed werkt
  • je er niet mee kunt doen wat de verkoper of fabrikant heeft gezegd.

Zwartbeeld beoordeelt of iets wel of niet onder de garantie valt. Er wordt dan bijvoorbeeld gekeken naar of het normale slijtage is, een fabrieksfout of dat het product niet is gebruikt zoals het bedoeld is. Er wordt altijd met grote zorgvuldigheid gekeken naar klachten over de garantie en wij doen onze uiterste best om samen met jou tot een goede oplossing te komen.

Hulp op afstand

Hulp op afstand, hoe werkt dat?

Heel eenvoudig. Klik op de button hieronder en maak online een afspraak en vul enkele gegevens in zodat wij weten wie je bent en waarmee we je kunnen helpen. Vervolgens download je onze gratis software waarmee je ons tijdelijk toegang geeft tot je computer. Wij gebruiken hiervoor de software van Aeroadmin Remote Support waarmee we een tijdelijke en beveiligde verbinding maken met je computer.

Moet ik altijd een afspraak maken?

Wanneer je gebruik wilt maken van Hulp op Afstand, dien je van te voeren een afspraak te maken. Dit kan zowel telefonisch als online.

Kunnen jullie alles op mijn computer?

Of we nu op locatie bij je zijn of de hulp bieden op afstand, in beide gevallen kunnen we alleen maar uw probleem verhelpen door mee te kijken op de computer en het probleem in te zien. Er zal meestal wel iets moeten worden gewijzigd / aangepast, om het probleem op de computer op te lossen. Op het moment dat er een verbinding tot stand is gebracht zie wij hetzelfde als wat jij ziet op uw beeldscherm. Afhankelijk van het specifieke probleem zal er soms diep in uw systeem moeten worden gekeken, echter kijkt u telkens mee. Daarbij blijf je altijd de volledige controle houden over je eigen computer of mobiele device. Je kunt er op vertrouwen dat alle informatie die gezien wordt op de computer niet zonder jou (expliciete) toestemming wordt gebruikt en dat wij zijn gebonden aan een zwijgplicht / beroepsgeheim.
Maken van een afspraak

Hoe maak ik een afspraak met Zwartbeeld?

Je kunt een afspraak maken voor het onderhoud van je computer of laptop, door in het contact formulier onder ‘waarmee kunnen wij je helpen?‘ te kiezen voor de optie ‘Computer APK‘. Vergeet niet om duidelijk aan te geven wat het probleem is en vermeld het serienummer, typenummer, modelnummer en het merk van de computer, om je sneller van dienst te kunnen zijn. Maar bellen kan natuurlijk ook altijd 072-220 8212.

Sommige activiteiten, zoals het controleren met de virusscanner, lopen soms enkele uren. Wij gaan tijdens deze activiteiten verder met andere opdrachten. Wil je graag telefonische afspraak maken, dat is geen probleem, bel ons dan tijdens onze telefonisch bereikbare openingstijden.

Ik ben nog geen klant, kan ik een afspraak maken?

Ja natuurlijk! Ook als je nog geen klant bent kun je een afspraak maken voor advies of technische ondersteuning. Bij aanvang van de afspraak zullen wij je gegevens verwerken in ons systeem en je meer informatie toesturen. Wij maken altijd eerst een adviesafspraak.

Kan ik een afspraak maken na 20:00 uur?

Ja en nee. Wij werken op maandag tot en met vrijdag van 8:00 uur tot 20:00 uur. Boek je een afspraak voor 60 minuten of langer? Dan zal deze uiterlijk om 19:00 uur moeten aanvangen. Een afspraak van 30 minuten (bijvoorbeeld een terugbel afspraak of adviesgesprek) kan om 19:30 uur nog aanvangen. Wij maken soms uitzonderingen. Neem hiervoor contact op met ons.

Kan ik mijn afspraak annuleren?

Ja, tot 24 uur voor de afspraak kun je zelf je afspraak annuleren door op de link in de afspraakbevestiging te drukken. Is het minder dan 24 uur voor aanvang van de afspraak? Dan moet je contact opnemen met ons. Dit kan via telefonisch. Mogelijk worden er kosten in rekening gebracht als wij je annulering te laat ontvangen. Wij informeren je hierover.

Auto-zwartbeeld

Virusverwijdering

Is een goed antivirus pakket belangrijk?

Een goede bescherming tegen een computervirus is van groot belang voor de werking van je computer, de continuïteit van je werk (bedrijf) en de veiligheid van jou gegevens en jou identiteit. Een goed antivirus programma heeft ook een goede en gebruiksvriendelijke firewall en tevens anti malware en anti spyware maatregelen voor optimale bescherming.

Wij staan voor kwaliteit en derhalve adviseren wij om een goede en betaalbare antivirus scanner aan te schaffen. Wij adviseren dan ook BullGuard Internet Security, welke op dit moment als beste uit alle gerenommeerde test met kop en schouder bovenaan staat!

Omdat wij partner zijn van BullGuard Internet Security, kunnen wij je tegen een gereduceerd tarief voorzien van een licentie van dit softwarepakket. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Hoe kun je een virus herkennen?

Vreemde popups en programma’s die om geld vragen herken je natuurlijk makkelijk, maar diverse virussen, malware of spyware willen graag zolang mogelijk onopgemerkt blijven om op de achtergrond het systeem verder te infecteren, persoonlijke informatie te vergaren, spam te versturen, zich te vermeerderen, enz.

De volgende symptomen kunnen een gevolg zijn van een virus:

  • De computer of laptop werkt ineens langzamer dan voorheen.
  • De computer of laptop start niet meer goed op of valt steeds uit.
  • De computer of laptop start steeds uit zichzelf opnieuw op.
  • Applicaties functioneren niet meer naar behoren.
  • De harde schijf is niet meer benaderbaar.
  • De computer of laptop geeft vreemde meldingen.
  • Pictogrammen zijn verdwenen of werken niet meer.
  • Antivirusprogramma werkt niet meer of is uitgeschakeld.
  • De computer of laptop speelt vreemde geluiden of muziek af.
  • De computer of laptop kan geen printopdrachten meer versturen naar de printer.
  • Automatische Windows-update werkt niet meer
  • Beveiligingscentrum, firewall en / of virusscanner zijn uitgeschakeld
  • De beveiliging van de browser is aangepast
  • Startpagina is veranderd
  • Inlogscherm of bureaublad is verandert
  • Onverklaarbare foutmeldingen bij het opstarten van de PC
  • Mappen of persoonlijke data zijn verdwenen
  • Snelkoppelingen zijn verdwenen of openen met een verkeerd programma
  • Vreemde snelkoppelingen

BullGuard reseller Zwartbeeld

Wij hebben geen fysieke winkel en hebben dan ook geen voorraad! Het assortiment bij onze leverancier(s) is groot en worden alle accessoires door ons besteld op het moment dat je het nodig hebt, dit scheelt niet alleen kosten, maar zo heb je direct een actueel prijs indicatie. Een bestelling duurt doorgaans 1 werkdag, met uitzonderingen daargelaten.

Contactgegevens

  Heinkensdel 7
1831 CK Koedijk (Alkmaar)

  072-220 8212

  bereikbaar tot 20:00 uur

  WhatsApp ons - 7 dagen per week

  info@zwartbeeld.nl

Openingstijden

maandag9:00 - 20:00
dinsdag9:00 - 20:00
woensdag9:00 - 20:00
donderdag9:00 - 20:00
vrijdag9:00 - 20:00
zaterdag9:00 - 20:00
zondagGesloten

Klantenservice

  • Over ons
  • Tarieven
  • Extra maatregelen Coronavirus
  • Algemene Voorwaarden
  • Privacyverklaring

SCHRIJF EEN REVIEW

Schrijf een review

Copyright © 2021 Zwartbeeld Computer Service | Sitemap | KVK: 70496080 | BTW: NL002073826B88

Deze website maakt gebruik van cookies om jouw ervaring te verbeteren. We gaan ervan uit dat je hiermee akkoord gaat, maar je kunt je afmelden als je dat wenst. COOKIE SETTINGSACCEPTEREN EN DOORGAAN
Privacy & Cookies Policy

Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website maakt gebruik van cookies om jouw ervaring te verbeteren terwijl je door de website navigeert. Van deze cookies worden de cookies die als noodzakelijk zijn gecategoriseerd in jouw browser opgeslagen, omdat ze essentieel zijn voor de werking van basisfunctionaliteiten van deze website.

We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe je deze website gebruikt. Deze cookies worden alleen met jouw toestemming in jouw browser opgeslagen. Je heb ook de mogelijkheid om je af te melden voor deze cookies. Maar als je afmeldt voor sommige van deze cookies, kan dit een effect hebben op jouw browse ervaring.

Kijk ook voor meer informatie naar onze Cookieverklaring / Privacyverklaring.
Niet noodzakelijke

Cookies die mogelijk niet bijzonder noodzakelijk zijn voor de werking van de website en die specifiek worden gebruikt om persoonlijke gegevens van gebruikers te verzamelen via analyses, advertenties en andere ingesloten inhoud worden niet-noodzakelijke cookies genoemd. Het is verplicht om toestemming van de gebruiker te verkrijgen voordat u deze cookies op uw website gebruikt.

Functioneel

Functionele cookies helpen om bepaalde functionaliteiten uit te voeren, zoals het delen van de inhoud van de website op sociale mediaplatforms, het verzamelen van feedback en andere functies van derden.

Performance

Prestatiecookies worden gebruikt om de belangrijkste prestatie-indexen van de website te begrijpen en te analyseren, wat helpt bij het leveren van een betere gebruikerservaring voor de bezoekers.

CookieDuurOmschrijving
YSCThis cookies is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos.

Analytics

Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers omgaan met de website. Deze cookies helpen bij het verstrekken van informatie over statistieken, het aantal bezoekers, het bounce percentage, de verkeersbron, enz.

Advertenties

Advertentiecookies worden gebruikt om bezoekers relevante advertenties en marketingcampagnes te bieden. Deze cookies volgen bezoekers op websites en verzamelen informatie om aangepaste advertenties te bieden.

Anderen

Andere niet-gecategoriseerde cookies zijn cookies die worden geanalyseerd en die nog niet in een categorie zijn ingedeeld.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk om de website goed te laten functioneren. Deze categorie bevat alleen cookies die zorgen voor basisfunctionaliteiten en beveiligingsfuncties van de website. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.

OPSLAAN & ACCEPTEREN
Aangedreven door
Scroll to top
  • WELKOM
  • COMPUTERHULP
    • Backup en data herstel
    • Computerhulp aan huis
    • Clouddiensten
    • E-mail problemen
    • Hulp op afstand
    • Netwerk problemen
    • Virus verwijderen
    • Windows (her) installatie
  • WERKPLAATS
    • Computer APK
    • Computer reparatie
    • Data recovery
    • Maatwerk computers
    • SSD upgrade
  • OVER ONS
  • TARIEVEN
  • WEBSHOP
    • Winkelmand
    • Afrekenen
    • Mijn account
Search